15 ژوئن 2023 - یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که دریافت بیشتر کالری روزانه در اوایل روز ممکن است با افزایش وزن مقابله کند، نوسانات قند خون را بهبود بخشد و مدت زمانی که قند خون بالاتر از سطح طبیعی است را کاهش دهد.

پرفسور Joanne H. Bruno، رهبر این مطالعه از مرکز سلامت Langone نیویورک، گفت: این نوع تغذیه، از طریق تأثیری که بر قند خون دارد، ممکن است از پیشرفت افراد مبتلا به پیش دیابت یا چاقی به دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

این مطالعه ی جدید که در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در 15 ژوئن ارائه شد، تغذیه با زمان محدود در ابتدای روز(eTRF) را ارزیابی کرد که شامل محدود کردن دریافت کالری به هشت ساعت اول روز است. مطالعات قبلی نشان داده اند که این شکل از روزه داری متناوب ممکن است سلامت متابولیکی قلبی و سطح قند خون را بهبود بخشد. با این حال، محققان می خواستند بدانند که آیا این پیشرفت ها به کاهش وزن یا خود استراتژی روزه داری مربوط می شود.

این تحقیق که توسط محققان دانشکده پزشکی Grossmanنیویورکهدایت شد، اولین مطالعه ای است که اثرات تغذیه با محدودیت زمانی در ابتدای روز را بر قند خون و التهاب مستقل از کاهش وزن، ارزیابی می کند.

برای این مطالعه، محققانeTRF (80 درصد کالری مصرف شده قبل از ساعت 13) را با الگوی تغذیه معمول (50 درصد کالری مصرف شده بعد از ساعت 16) در بین 10 شرکت کننده ی مبتلا به پیش دیابت و چاقی مقایسه کردند.

بیماران در هفت روز اول به طور تصادفی در گروه eTRF یا گروه تغذیه معمول تقسیم شدند و برای 7 روز بعد در گروه مقابل قرار گرفتند. میزان دریافت غذا بر اساس نیازهای کالری بیماران برای حفظ وزن به منظور تعیین اثرات مستقل از وزن این استراتژی ارائه شد. بیماران در طول مطالعه از مانیتورهای مداوم گلوکز (قند خون) استفاده می کردند.

پرفسور Jose O. Aleman، نویسنده ارشد این مطالعه، استادیار گروه پزشکی، بخش غدد درون ریز، دیابت و متابولیسم در دانشکده پزشکی NYU Grossman، گفت: ما مدت زمان بالا بودن قند خون را در این افراد تنها با یک هفته تغذیه به روشeTRF کاهش دادیم. اینیافته‌ها نشان می ‌دهد که دریافت بیشتر کالری‌ مورد نیاز فرد در اوایل روز، زمان افزایش قند خون را کاهش می ‌دهد و در نتیجه سلامت متابولیک را بهبود می‌ بخشد.

پرفسور Aleman و همکارانش دریافتند که وزن شرکت کنندگان در هر دو گروه در طول مطالعه ثابت ماند. تغذیه ی زودهنگام با محدودیت زمانی منجر به کاهش میانگین دامنه گلایسمی و کاهش زمان بالاتر از محدوده (قندخون > 140 میلی گرم در دسی لیتر) در مقایسه با گروه الگوی غذایی معمولی، شد. زمان در محدوده بودن قند خون بین گروه eTRF و الگوی تغذیه ی معمول مشابه بود.

دکتر برونو نتیجه گیری کرد که بر اساس این داده ها، رویکرد eTRF ممکن است یک استراتژی غذایی مفید برای پیشگیری از دیابت باشد. برای درک مزایای کلی واقعی این استراتژی‌، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20230615/Time-restricted-eating-may-help-improve-metabolic-health-outcomes-finds-study.aspx